Idea pozycjonowania w 2018 roku

Idea pozycjonowania w reklamie

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a idea pozycjonowania jest fundamentem SEO. Jest to powiedzenie stare jak świat,a co bardziej żartobliwi powiedzieliby że nawet starsze od samego świata. W tym artykule chciałbym skupić się nad ideą pozycjonowania w reklamie w nadchodzącym 2018 roku. Czy sądzicie, że własne działania reklamowe mają siłę przebicia wyższą niż reklama płatna Adwords?

Jaka będzie idea pozycjonowania w reklamie w 2018 roku

Ostatnimi czasy trafiłem na bardzo ciekawy video blog w którym prowadzący opowiadał o zależnościach pomiędzy pozycjonowaniem stron internetowych, a reklamą kontekstową typu Adwords. Niby nic nowego, a jednak było coś w tym co zainspirowało mnie do napisania tego artykułu.

Mianowicie prowadzący podważył niejako zasadność prowadzenia działań pozycjonerskich na rzecz reklamy Googla. Chodzi tu przede wszystkim o to, iż sumy jakie zarabia wyszukiwarka z reklamy kontekstowej są tak duże, że agencje SEO prowadzące swoje kampania usługowe są swego rodzaju przeszkodą.

Zaczęło mnie to bardzo zastanawiać, czy faktycznie Google potrafi niejako blokować działania w serpach na rzecz reklam płatnych. Można odnieść wrażenie, iż ma to na celu zniechęcenie do pozycjonowania (bo i tak nie wejdziesz do Top10), aby taka osoba w końcu wykupiła kampanię reklamową w Google AdWords i miała przesłowiowy święty spokój.

Adwords vs pozycjonowanie – jaki będzie wynik

Ciężko jest jednoznacznie określić kto wygra w tej bitwie. Moim zdaniem i tak większe szanse ma Google gdyż to jej dziecko i będzie robiła wszystko co dla niej najlepsze. Z drugiej jednak strony czy idea pozycjonowania ma się powoli kończyć na rzecz reklamy Adwords? Raczej nie. To byłby strzał w swoją stopę i ewidentnie samobój. Przecież wtedy ludzie mogliby ze swoimi stronami odchodzić do konkurencji tj. bing czy Yahoo.

Reasumując  – algorytmy robotów indeksujących od Googla cały czas są ulepszane. Firma ta tworzy co chwilę nowe ulepszenia algorytmu Panda czy Pingwin. więc na zdrowy rozsądek kto by wydawał grube pieniądze na ulepszenia, a później to wszystko nagle zamknął.

Zapraszam was do komentowania co wy o tym sądzicie. Jakie są wasze zdania odnośnie celowego blokowania pozycjonowania na rzecz Adwords.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *